Herb Polanowa

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Polanowie

Link do portalu ePUAP Link do transmisji z obrad sesji Rady Miejskiej w Polanowie Link do dzienników ustaw Link do monitorów polskich Link do systemu informacji przestrzennej Link do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Link do gminnego systemu powiadamiania

Urząd Miejski w Polanowie

tel: +48 94 3188351

e-mail: um@polanow.eu

ul. Wolności 4

76-010 Polanów

woj. zachodniopomorskie

Konsultacje społeczne uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji

OGŁOSZENIE

BURMISTRZ POLANOWA ZAPRASZA DO UDZIAŁU
W KONSULTACJACH SPOŁECZNYCH DOTYCZĄCYCH WYZNACZENIA OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI GMINY POLANÓW

Na podstawie art. 6 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 11 ust. 3 ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 278) Burmistrz Polanowa informuje o sposobach, miejscach i terminach prowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Polanów.

Osoby zainteresowane tematyką objętą zakresem konsultacji mogą składać uwagi do projektu uchwały w terminie od 18 czerwca do 23 lipca 2025 r. w następujących formach:

  • w formie pisemnej poprzez formularz (dostępny do pobrania na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Polanowie – https://polanow.pl, który należy dostarczyć do siedziby Urzędu Miejskiego w Polanowie (ul. Wolności 4, 76-010 Polanów) w terminie trwania konsultacji. W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miejskiego w Polanowie;
  • w formie elektronicznej poprzez adres mailowy: a.kaczka@polanow.eu
  • ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Polanowie (ul. Wolności 4, 76-010 Polanów), blok B - pokój nr 18 w godzinach 8:00-15:00 przez cały okres trwania konsultacji społecznych;
  • w trakcie otwartego spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się w dniu
    1 lipca 2025 roku w godzinach 17:00-18:30 w Sali Posiedzeń (sala nr 11, blok B) Urzędu Miejskiego w Polanowie (ul. Wolności 4, 76-010 Polanów).

W celu opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji (GPR) konieczne jest określenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie gminy. W tym celu przeprowadzona została diagnoza, która pozwoliła określić zróżnicowanie wewnętrzne gminy i wskazać obszary, które, ze względu na wysokie nagromadzenie negatywnych zjawisk społecznych, gospodarczych czy przestrzennych, powinny zostać objęte wsparciem w ramach GPR. Z całości lub części obszaru zdegradowanego wyznacza się obszar rewitalizacji, który nie może stanowić więcej niż 20% powierzchni gminy i obejmować więcej niż 30% mieszkańców gminy. Zarówno obszar zdegradowany jak i obszar rewitalizacji mogą być podzielone na podobszary.

Gminny Program Rewitalizacji to dokument, który programuje proces rewitalizacji na tych obszarach gminy, w których stwierdzono największe nasilenie negatywnych zjawisk. Działania rewitalizacyjne zaplanowane na wyznaczonym obszarze, które zostaną wpisane do Gminnego Programu Rewitalizacji, mają szansę na uzyskanie zewnętrznego finansowania m.in. z funduszy Unii Europejskiej.

Mając na względzie powyższe zachęcamy do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych oraz zgłaszania uwag do - wyznaczonego w procesie diagnostycznym - obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Polanów.

Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Polanów oraz dokument Diagnozy służącej wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Polanów dostępne będą w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Polanów, na stronie www Urzędu Miejskiego (https://polanow.pl) oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Polanowie (ul. Wolności 4, 76-010 Polanów) w pokoju nr 18 w godzinach pracy Urzędu.

Niezwłocznie po zakończeniu niniejszych konsultacji sporządzona zostanie informacja podsumowująca ich przebieg, zawierająca dane o miejscu i czasie ich przeprowadzenia, omówienie ich przebiegu oraz zgłoszonych uwag wraz z odniesieniem się do nich.

Metryczka publikacji
wytworzył(a): Grzegorz Lipski (Burmistrz)
data wytworzenia: 2025-06-18
opublikował(a): Agnieszka Kaczka
data publikacji: 2025-06-18 08:27:43
data końcowa publikacji: 2025-07-23
aktualizacja:
Agnieszka Kaczka - 2025-06-18 08:50:23
Agnieszka Kaczka - 2025-06-18 08:33:12
ilość odsłon/pobrań: 174