Herb Polanowa

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Polanowie

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Polanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Polanowie.

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Dokumenty pdf utworzone poprzez skan dokumentu papierowego, błędy w formatowaniu, brak tekstów alternatywnych.

Dokumenty w formatach doc, docx, rtf - błędy w formatowaniu, brak tekstów alternatywnych, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy. 

Dokumenty wygenerowane przez inne podmioty, ponieważ zostały błędnie przygotowane, bądź zostały przekazane wyłącznie w formie papierowej.

Zdjęcia, grafiki niezawierające teksów alternatywnych.

Uchwały Rady Miejskiej w Polanowie, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy.

Dokumenty finansowe (sprawozdania, bilanse) wygenerowane z systemu Bestia JST.

Nagranie z obrad sesji Rady Miejskiej umieszczone w serwisie https://transmisjaobrad.info.

Treści nieobjęte przepisami

Filmy promocyjne umieszczone w serwisie YouTube, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy. 

Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

W serwisie internetowym można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W całym serwisie widoczny jest tzw. aktywny focus. Nawigacja po stronie dostępna jest przy użyciu 4 klawiszy:

  • Tab – następny aktywny element
  • Shift + Tab – poprzedni aktywny element
  • Enter – wejście w aktywny element
  • Backspace – wyjście do poprzedniego aktywnego elementu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jerzy Hirowicz — mejlowo j.hirowicz@polanow.eu lub telefonicznie 943481056.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Burmistrz Polanowa
  • Adres:

    Urząd Miejski w Polanowie
    ul. Wolności 4
    76-010 Polanów

  • mejl: um@polanow.eu
  • Telefon: 943188351

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Miejski w Polanowie, ul. Wolności 4, 76-010 Polanów

Obiekt dzieli się na budynek główny A i budynek B.

Do budynku głównego prowadzi pochylnia dla osób na wózkach. Przy drzwiach znajduje się domofon i kamera, którymi przywołujemy pracownika sekretariatu. Jeżeli jest to możliwe, informujemy o sprawie, którą chcemy załatwić. Pracownik sekretariatu prosi pracownika merytoryczny, o pomoc w załatwieniu sprawy.

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości wejścia do budynku osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

W budynkach nie ma windy oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

W budynkach nie ma pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

Nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.

Do budynków i pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W urzędzie nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W urzędzie nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.

Nie ma możliwości skorzystania z usługi tłumacza języka migowego online.

Nie ma możliwości skorzystania z usługi tłumacza online.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Osoby z dysfunkcją słuchu mogą kontaktować się z urzędem za pomocą poczty elektronicznej.

Osoby z dysfunkcją wzroku mogą skontaktować się telefonicznie z urzędem w celu uzyskania potrzebnych informacji.