Herb Polanowa

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Polanowie

Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne

Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 t.j.)

Burmistrz Polanowa informuje

o zamiarze przeprowadzenia postępowania na udzielenie zamówienia publicznego w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (nieruchomości niezamieszkałe, np. sklepy, punkty handlowe, budynki usługowe i biurowe, szkoły, przedsiębiorstwa produkcyjne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą), położonych na terenie Gminy Polanów na okres od 01.04.2025 r. do 31.12.2025 r.

W związku z powyższym Burmistrz Polanowa wyznacza termin do dnia 24.01.2025 r. (tj. nie krótszy niż 60 dni od daty zamieszczenia niniejszej informacji) na:

  1. złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość kwalifikuje się do objęcia systemem, przy czym w oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, wpisanego do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia;
  2. odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie powyższego oświadczenia.

Oświadczenia są skuteczne od dnia 01.04.2025 r., w którym to zacznie obowiązywać następna umowa na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy (tj. do dnia 31.12.2025 r.).

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie złożą oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami zostaną automatycznie włączeni do systemu zorganizowanego przez Gminę Polanów. Aby uniknąć podwójnej opłaty właściciel nieruchomości, który nie złożył powyższego oświadczenia musi wypowiedzieć dotychczasową umowę z firmą odbierającą odpady komunalne.

Oświadczenia w formie pisemnej wraz z kopią umowy, należy składać do dnia 24 stycznia 2025 r., poprzez:

  • Sekretariat Urzędu Miejskiego w Polanowie, ul. Wolności 4, 76-010 Polanów (poniedziałek - środa w godz. 7.30 do 15.30, czwartek w godz. 7.30 do 16.00, piątek w godz. 7.30 do 15.00);
  • za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Miejski w Polanowie, ul. Wolności 4, 76-010 Polanów;
  • w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie usług administracji publicznej zwanej e-PUAP.

Informacje w powyższej sprawie można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Polanowie, w Referacie Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.

Metryczka publikacji
wytworzył(a): Grzegorz Lipski (Burmistrz)
data wytworzenia: 2024-11-22
opublikował(a): Krzysztof Szypulski
data publikacji: 2024-11-22 13:55:33
data końcowa publikacji: 2025-01-25
ilość odsłon/pobrań: 188